ZIM Frame - Tag (Dimensions) Template

Tekstcheck

Tekstcheck voor jouw website

  • Ontvang een compleet rapport met direct inzetbare schrijftips en adviezen op maat om de teksten op jouw website te verbeteren;
  • Je krijgt uitgebreide feedback op maar liefst vijf verschillende punten;
  • Prijs is slechts 65 euro exclusief btw;
  • Mail naar tekstcheck@suzannepeters.nl om je aan te melden of vul het formulier in

Nieuw veld

13 + 1 =

Als je ondernemer bent, heb je waarschijnlijk een website. Daar besteed je vervolgens veel aandacht aan. Je zorgt dat de site visueel aantrekkelijk is en hoopt zo je klanten binnen te halen. Een mooie site is belangrijk, maar op tekstgebied zijn de meeste ondernemers een stuk minder kritisch. Zonde, want ondernemers laten bergen omzet liggen omdat de teksten niet in orde zijn. Nog vervelender is dat ondernemers vaak zelf niet in de gaten hebben waar de pijnpunten in de teksten zitten. Ze zijn van mening dat er niets mis mee is. Is dat wel echt zo? Laat een Tekstcheck doen en krijg een uitgebreid rapport om erachter te komen waar jij steken laat vallen.

Weet je wel zeker dat jouw tekst goed is?

Een boek wordt voor publicatie door meerdere mensen grondig gelezen. Auteurs laten hun schrijfwerk aan proeflezers lezen om te kijken of de boodschap en het verhaal goed overkomt. Daarna is er nog een redacteur die grondig door de tekst heen gaat. Ook aan artikelen in kranten en tijdschriften wordt veel aandacht besteed. Hoe kan het dan dat ondernemers denken dat een tekst al snel ‘goed’ is? Dat heeft vooral te maken met de volgende punten:

  • Ze hebben geen idee hoe een lezer online teksten leest;
  • Ze kennen hun bedrijf zo goed dat het voor hen logisch en duidelijk is;
  • Ze zijn alles behalve origineel en gebruiken dezelfde termen als de concurrentie;
  • Ze hebben geen goed taalgevoel;
  • Ze vinden het niet zo belangrijk.

Het probleem

Wist je dat de gemiddelde lezer op een website binnen drie seconden besloten heeft of hij of zij door wil lezen? Wanneer een bezoeker besluit om niet door te lezen, verlaten ze de website en kijken ze bij een mogelijke concurrent van je. Weg potentiële verkoop. Dit gebeurt veel vaker dan je denkt.

Hoe weet je waar de pijnpunten zitten?

De teksten zijn voor ondernemers een blinde vlek. Ze zien niet waar het probleem zit en weten dus ook niet wat ze kunnen verbeteren. En juist die wetenschap kan heel verhelderend zijn en helpen om je omzet te verhogen. Om erachter te komen waar de pijnpunten zitten van de teksten op jouw website, kun je een speciale tekstcheck aanvragen. Ik bekijk de teksten op je website grondig en geef in een rapport aan waar de verbeterpunten zitten. Ik beoordeel de website op maar liefst vijf verschillende punten en stuur een uitgebreid rapport met direct inzetbare schrijftips en adviezen op maat.

Laat jouw webteksten checken!

Benieuwd waar jij jouw teksten kunt verbeteren? Doe dan de tekstcheck en ontdek het zelf! Je betaalt hier 65 euro exclusief btw voor. Het rapport ontvang je al binnen een week. Hoe? Mail naar tekstcheck@suzannepeters.nl of vul direct het formulier in!

De lezer met u of je aanspreken: wat is het beste?

‘Moet ik mijn lezers nou met u of met je aanspreken?’ Het is een vraag die ik ontzettend vaak krijg. Het ligt er maar net aan wat je met de tekst wil bereiken. Om je een eindje op weg te helpen, geef ik je een paar handige richtlijnen. Hoe schrijf ik op mijn site?...

Hoe kun je schrijven met empathie?

“Je schrijf romantische boeken en zakelijke teksten. Is dat niet een hele vreemde combinatie?” Dit is een vraag die ik regelmatig krijg. Eigenlijk is de combinatie helemaal niet zo raar. In zowel mijn zakelijke teksten als mijn romantische boeken speelt empathie een...

Waarom ‘Welkom’ op je site mensen wegjaagt

‘Welkom’, 'Welkom op mijn website' of ‘Welkom op onze site’ wordt vaak gebruikt om te laten zien hoe open, gastvrij en toegankelijk we zijn. Helaas komt het voor de lezer lang niet altijd zo over. Waarom kun je ‘Welkom’ beter vermijden op je site? Ik deed het zelf...

Wat levert meer klanten op? Netwerken of bloggen?

Er zijn verschillende manieren om meer klanten te krijgen. Sommige mensen zweren bij het netwerken en anderen gaan juist voor de online methode en laten hun expertise zien door te bloggen. Maar wat is nou de meest effectieve manier om aan klanten te komen? Ik deel...

Deze reclames lijken érg veel op elkaar – en dat is niet handig

Is je iets opgevallen met de reclames en de manier waarop bedrijven zichzelf verkopen? Het is allemaal hetzelfde! Je valt totaal niet meer op wanneer je hetzelfde roept als de rest. Geloof je me niet? Ik heb enkele voorbeelden op een rij gezet. Reclamespotjes op tv...

Hoe ik mijn werk doe tijdens een hittegolf

Iedereen heeft het over de hittegolf, dus het wordt tijd dat ik dat ook doe. Op het moment van schrijven is het vrijdagavond, half tien en hebben we net twee dagen achter de rug van zo’n 38 graden. Dit soort dagen vragen voor een tactische aanpak om het berg...

8 termen die ondernemers beter kunnen vermijden op hun website

Er zijn woorden en termen die je beter niet kunt gebruiken in zakelijke teksten. Wanneer je jouw onderneming probeert te verkopen, is het belangrijk dat je op een positieve manier opvalt. Dat klinkt gemakkelijk, maar in de praktijk valt dit duidelijk toch tegen. Op...

5 redenen waarom ik van schrijven houd

Al mijn hele leven ben ik dol op schrijven en ik vind het vooral te gek om verhalen te bedenken. Als mensen me vragen: 'Maar hoe kom je nou op al die verhaalideeën?' dan heb ik er eigenlijk nooit een goed antwoord op. Ik zeg dan iets als: 'het zit er in, en het moet...

Hoe vind je inspiratie voor je (zakelijke) blog?

Er zijn steeds meer ondernemers met een eigen blog. Goed zo! Het is echter nog niet zo gemakkelijk om deze blog goed te vullen met informatie. Wanneer je een blog hebt, maar hier eigenlijk niets mee doet, heb je er natuurlijk nog niets aan. Het beste resultaat boek je...

5 redenen om zakelijk te bloggen

Lang niet alle ondernemers zien bloggen als noodzakelijk. Ze hebben niet in de gaten dat het bloggen op een website juist ontzettend veel voordelen heeft. Het is zeker voor zzp’ers en mkb-bedrijven erg belangrijk om regelmatig te bloggen. Waarom eigenlijk? 5 redenen...

Tekst stelen? Dit is het gevolg

Iedere tekstschrijver, auteur, kunstenaar, fotograaf of andere creatieveling weet waarschijnlijk maar al te goed hoe het is wanneer iemand jouw werk gebruikt zonder dat daar toestemming voor is gevraagd. Het is een probleem dat alsmaar groter en groter wordt en het is...

Vijf jaar InfoNu

Ruim vijf jaar geleden kwam ik een website tegen: www.infonu.nl. Deze website was de eerste in zijn soort: schrijf artikelen en verdien geld. Schrijven en geld verdienen, dat sprak mij toen wel aan. En daarom meldde ik me aan. Enthousiast begon ik te schrijven en ik...

Welkom op mijn blog

Veel auteurs hebben een eigen blog op hun website. Het werd tijd dat ik daar ook eens aan mee ging doen. Een blog is toch net wat leuker en persoonlijker dan een saaie 'welkom op mijn website' pagina en op deze manier kan ik jullie ook wat meer van mijn leven laten...

  • SEO-teksten, blogs, brochures, nieuwsbrieven en persberichten

“Denkt met de klant mee en bekijkt alles vanuit de lezer”

  • Zowel zakelijk als creatief
  • Ook geschikt voor kinderen
  • Duidelijke en speelse oefeningen
  • Heldere feedback op geschreven teksten
  • In kleine groepen of privé
  • Meer dan 20 boeken geschreven

  • Romantische fictie met een maatschappelijk, actueel thema

  • 2 nominaties voor beste romantische boek ontvangen

  • Jaarlijks meer dan 25.000 bibliotheek-uitleningen