Als je ondernemer bent, heb je waarschijnlijk een website. Daar besteed je vervolgens veel aandacht aan. Je zorgt dat de site visueel aantrekkelijk is en hoopt zo je klanten binnen te halen. Een mooie site is belangrijk, maar op tekstgebied zijn de meeste ondernemers een stuk minder kritisch. Zonde, want ondernemers laten bergen omzet liggen omdat de teksten niet in orde zijn. Nog vervelender is dat ondernemers vaak zelf niet in de gaten hebben waar de pijnpunten in de teksten zitten. Ze zijn van mening dat er niets mis mee is. Is dat wel echt zo? Laat een sitecheck doen en krijg een uitgebreid rapport om erachter te komen waar jij steken laat vallen.

Weet je wel zeker dat jouw tekst goed is?

Een boek wordt voor publicatie door meerdere mensen grondig gelezen. Auteurs laten hun schrijfwerk aan proeflezers lezen om te kijken of de boodschap en het verhaal goed overkomt. Daarna is er nog een redacteur die grondig door de tekst heen gaat. Ook aan artikelen in kranten en tijdschriften wordt veel aandacht besteed. Hoe kan het dan dat ondernemers denken dat een tekst al snel ‘goed’ is? Dat heeft vooral te maken met de volgende punten:

  • Ze hebben geen idee hoe een lezer online teksten leest;
  • Ze kennen hun bedrijf zo goed dat het voor hen logisch en duidelijk is;
  • Ze zijn alles behalve origineel en gebruiken dezelfde termen als de concurrentie;
  • Ze hebben geen goed taalgevoel;
  • Ze vinden het niet zo belangrijk.

Het probleem

Wist je dat de gemiddelde lezer op een website binnen drie seconden besloten heeft of hij of zij door wil lezen? Wanneer een bezoeker besluit om niet door te lezen, verlaten ze de website en kijken ze bij een mogelijke concurrent van je. Weg potentiële verkoop. Dit gebeurt veel vaker dan je denkt.

Hoe weet je waar de pijnpunten zitten?

De teksten zijn voor ondernemers een blinde vlek. Ze zien niet waar het probleem zit en weten dus ook niet wat ze kunnen verbeteren. En juist die wetenschap kan heel verhelderend zijn en helpen om je omzet te verhogen. Om erachter te komen waar de pijnpunten zitten van de teksten op jouw website, kun je een speciale tekstcheck aanvragen. Ik bekijk de teksten op je website grondig en geef in een rapport aan waar de verbeterpunten zitten. Ik beoordeel de website op maar liefst vijf verschillende punten en stuur een uitgebreid rapport met direct inzetbare schrijftips en adviezen op maat.

Laat jouw webteksten checken!

Benieuwd waar jij jouw teksten kunt verbeteren? Doe dan de tekstcheck en ontdek het zelf! Je betaalt hier 65 euro exclusief btw voor. Het rapport ontvang je al binnen een week. Hoe? Mail naar tekstcheck@suzannepeters.nl of vul direct het formulier in!

tekstcheck

Tekstcheck voor jouw website

  • Ontvang een compleet rapport met direct inzetbare schrijftips en adviezen op maat om de teksten op jouw website te verbeteren;
  • Je krijgt uitgebreide feedback op maar liefst vijf verschillende punten;
  • Prijs is slechts 65 euro exclusief btw;
  • Mail naar tekstcheck@suzannepeters.nl om je aan te melden of vul het formulier in