Blog
Bloggen voor meer bereik: april
April is alweer voorbij en het aantal bezoekers van mijn blogproject blijft groeien. Het gaat dus goed. Wat heb ik precies gedaan en wat zijn de cijfers? Blogproject Een jaar lang bloggen voor meer bereik en werken aan een geheel nieuwe website. De website waar ik dit...
Project: jaar bloggen voor meer bereik – maart
Door de hele toestanden rondom het Coronavirus zou je bijna vergeten dat ik een jaar lang aan het bloggen ben voor meer bereik. Ik verwachtte deze maand eigenlijk niet zo veel van de resultaten, en ben dan ook positief verrast. Lees meer in mijn overzicht! Blogproject...
Project: jaar bloggen voor meer bereik – februari
Het is 1 maart en dat betekent dat ik weer een update geef van mijn blogproject. Het doel: een website creëren, puur door blogs te schrijven. Geen campagnes, geen backlinks, maar op een organische, natuurlijke wijze de website langzaam laten groeien. Iedere maand geef...
Deze 10 fouten zie ik het meest op bedrijfswebsites
Ondernemers maken onbewust veel fouten op hun websites. Fouten die klanten wegjagen en voor minder bereik zorgen. In eerste instantie oogt het misschien niet eens fout - vooral omdat zo veel bedrijven het doen, maar het heeft wel degelijk invloed op jouw bedrijf....
Project: jaar bloggen voor meer bereik – januari
Ik wilde deze maand ontzettend veel blogs produceren voor mijn speciale blogproject. Meer content betekent uiteindelijk meer zichtbaarheid. Maar is me dat ook gelukt? Een overzicht van de afgelopen maand, inclusief screenshots van de statistieken. De eerste maand live...
10 jaar ondernemer: een terugblik
Mijn bedrijf bestaat tien jaar! Sinds 1 januari 2010 sta ik ingeschreven bij de KVK als auteur en tekstschrijfster. Er is in die tien jaar veel gebeurd en ik heb ontzettend veel geleerd. Een terugblik. Opeens een eigen bedrijf Ik had al een aantal maanden mijn werk in...
Project: een jaar bloggen voor bereik – site is live
Ik kondigde een paar weken geleden aan dat ik een jaar lang een blogsite ga onderhouden. De site is vandaag live gezet en vanaf nu ga ik een jaar lang mijn uiterste best doen om hier een groot succes van te maken. Ik deel de site én vertel wat ik de komende maand...
Project: een jaar bloggen voor bereik – een introductie
Eén van de dingen die ik als copywriter en tekstschrijver eigenlijk altijd adviseer als ondernemers meer bereik en dus ook inkomsten willen hebben, is: ga bloggen. Met de juiste blogs, kun je al een groot, organisch bereik crëeren. Wanneer een blog goed is, kopen...
Waarom ik geen keyword research tools gebruik voor mijn teksten
Er zijn ontelbaar veel keyword research tools. Deze worden meestal gebruikt voor het bepalen van de contentstrategie. Ik krijg vaak de vraag of ik hier bij het schrijven en bedenken van content gebruik van maak. En ik antwoord altijd: nee. Dat levert vaak bijzondere...
Dit is waarom chatbots de gebruiker vooral frustreert
Chatbots zijn ontzettend in opkomst. Met een chatbot automatiseer je een groot deel van je proces. De teksten die geschreven worden voor chatbots, worden ook wel conversational copy of content genoemd. En om die goed te schrijven, moet je écht weten waar je mee bezig...
Hoe overtuig je lezers met het AIDA-model?
Dagelijks zien we gemakkelijk duizenden reclame-uitingen. Geen wonder dat het lastig is om dan op te vallen met jouw bedrijf, dienst of product. Met het AIDA-model val je sneller op en is het gemakkelijker om potentiële klanten te overtuigen. Hoe werkt dit? Wat is het...
Spreek jij op je website de taal van jouw doelgroep?
We onderschatten vaak hoe belangrijk woordkeuze is op je website. Er zijn talloze manieren om iets te omschrijven, maar het is vooral slim om te kiezen voor woorden die jouw doelgroep gebruikt. Dat klinkt misschien logisch, maar wordt veel vaker vergeten dan je...