Blog
De lezer met u of je aanspreken: wat is het beste?
‘Moet ik mijn lezers nou met u of met je aanspreken?’ Het is een vraag die ik ontzettend vaak krijg. Het ligt er maar net aan wat je met de tekst wil bereiken. Om je een eindje op weg te helpen, geef ik je een paar handige richtlijnen. Hoe schrijf ik op mijn site?...
Hoe kun je schrijven met empathie?
“Je schrijf romantische boeken en zakelijke teksten. Is dat niet een hele vreemde combinatie?” Dit is een vraag die ik regelmatig krijg. Eigenlijk is de combinatie helemaal niet zo raar. In zowel mijn zakelijke teksten als mijn romantische boeken speelt empathie een...
Waarom ‘Welkom’ op je site mensen wegjaagt
‘Welkom’, 'Welkom op mijn website' of ‘Welkom op onze site’ wordt vaak gebruikt om te laten zien hoe open, gastvrij en toegankelijk we zijn. Helaas komt het voor de lezer lang niet altijd zo over. Waarom kun je ‘Welkom’ beter vermijden op je site? Ik deed het zelf...
Veertiende roman verschenen: laat maar
Whoop whoop! Mijn nieuwe roman 'Laat Maar' is een feit. Het is een van de weinige liefdesromans in Nederland met het thema 'biseksualiteit'. Ik ben ontzettend benieuwd hoe het boek wordt ontvangen. Wil jij het boek lezen? Bestel online
Wat levert meer klanten op? Netwerken of bloggen?
Er zijn verschillende manieren om meer klanten te krijgen. Sommige mensen zweren bij het netwerken en anderen gaan juist voor de online methode en laten hun expertise zien door te bloggen. Maar wat is nou de meest effectieve manier om aan klanten te komen? Ik deel...
Deze reclames lijken érg veel op elkaar – en dat is niet handig
Is je iets opgevallen met de reclames en de manier waarop bedrijven zichzelf verkopen? Het is allemaal hetzelfde! Je valt totaal niet meer op wanneer je hetzelfde roept als de rest. Geloof je me niet? Ik heb enkele voorbeelden op een rij gezet. Reclamespotjes op tv...
Waarom ‘kom eens gezellig langs op de koffie’ echt niet meer in zakelijke teksten kan
Je hebt hem vast wel eens op een website of in een advertentietekst voorbij zien komen: ‘Je bent altijd welkom om eens een bakje koffie te drinken’, of iets dat er op lijkt. Het geeft een warm, welkom gevoel. Maar eigenlijk kun je het beter niet meer gebruiken. Waarom...
Ik ga een boek in een maand schrijven
NaNoWriMo: National Novel Writing Month. Ieder jaar in november gaan duizenden schrijvers aan de slag om in een maand een boek te schrijven. Ik ook! 50.000 woorden in een maand tijd. En dat ga ik ook nog eens dagelijks filmen! Bekijk mijn eerste video met de...
Waarom kandidaten van talentenshows en de teksten op jouw website meer gelijkenissen hebben dan je denkt
We kennen het allemaal wel: van die talentenshows op televisie. Of je dit soort programma’s nou leuk vindt of niet, het kan voor bijzondere inzichten zorgen. Wist je dat er bijvoorbeeld heel veel gelijkenissen zijn tussen deelnemers van deze talentenshows en de...
Hoe ik mijn werk doe tijdens een hittegolf
Iedereen heeft het over de hittegolf, dus het wordt tijd dat ik dat ook doe. Op het moment van schrijven is het vrijdagavond, half tien en hebben we net twee dagen achter de rug van zo’n 38 graden. Dit soort dagen vragen voor een tactische aanpak om het berg...
8 termen die ondernemers beter kunnen vermijden op hun website
Er zijn woorden en termen die je beter niet kunt gebruiken in zakelijke teksten. Wanneer je jouw onderneming probeert te verkopen, is het belangrijk dat je op een positieve manier opvalt. Dat klinkt gemakkelijk, maar in de praktijk valt dit duidelijk toch tegen. Op...
7 redenen om je aan te melden voor de cursus: bloggen voor ondernemers
Nog maar een paar weken, en dan ga ik mijn zomercursus Bloggen voor ondernemers geven. Twijfel jij of je wel mee wilt doen en of het iets voor jou is? Geen nood, er zijn meerdere redenen om mee te doen! Ik geef er zeven! 1. Ik werk met kleine groepen Omdat ik met...