Blog

Dit is waarom chatbots de gebruiker vooral frustreert

Chatbots zijn ontzettend in opkomst. Met een chatbot automatiseer je een groot deel van je proces. De teksten die geschreven worden voor chatbots, worden ook wel conversational copy of content genoemd. En om die goed te schrijven, moet je écht weten waar je mee bezig...

Lees meer

Hoe overtuig je lezers met het AIDA-model?

Dagelijks zien we gemakkelijk duizenden reclame-uitingen. Geen wonder dat het lastig is om dan op te vallen met jouw bedrijf, dienst of product. Met het AIDA-model val je sneller op en is het gemakkelijker om potentiële klanten te overtuigen. Hoe werkt dit? Wat is het...

Lees meer

4 dingen waar je mee moet stoppen op social media

Social media is een fantastische manier om je bedrijf of product in de spotlight te zetten. Het bereik is immens en als je het goed aanpakt, stijgt de omzet behoorlijk. Maar, er zijn ook dingen die je meer schade toebrengen dan dat het je helpt. En dan is al die inzet...

Lees meer

20 goede onderwerpen voor je zakelijke blog

Wil jij een zakelijke blog, maar ben je bang dat je niet genoeg hebt om over te bloggen? Geen zorgen. Het aantal onderwerpen waar je over kunt schrijven is gigantisch. Om je op weg te helpen heb ik 20 blogonderwerpen voor jouw zakelijke blog op een rij gezet. Een...

Lees meer

Hoe kun je schrijven met empathie?

“Je schrijf romantische boeken en zakelijke teksten. Is dat niet een hele vreemde combinatie?” Dit is een vraag die ik regelmatig krijg. Eigenlijk is de combinatie helemaal niet zo raar. In zowel mijn zakelijke teksten als mijn romantische boeken speelt empathie een...

Lees meer

Waarom ‘Welkom’ op je site mensen wegjaagt

‘Welkom’, 'Welkom op mijn website' of ‘Welkom op onze site’ wordt vaak gebruikt om te laten zien hoe open, gastvrij en toegankelijk we zijn. Helaas komt het voor de lezer lang niet altijd zo over. Waarom kun je ‘Welkom’ beter vermijden op je site? Ik deed het zelf...

Lees meer