Blog
Project: een jaar bloggen voor bereik – site is live
Ik kondigde een paar weken geleden aan dat ik een jaar lang een blogsite ga onderhouden. De site is vandaag live gezet en vanaf nu ga ik een jaar lang mijn uiterste best doen om hier een groot succes van te maken. Ik deel de site én vertel wat ik de komende maand...
Project: een jaar bloggen voor bereik – een introductie
Eén van de dingen die ik als copywriter en tekstschrijver eigenlijk altijd adviseer als ondernemers meer bereik en dus ook inkomsten willen hebben, is: ga bloggen. Met de juiste blogs, kun je al een groot, organisch bereik crëeren. Wanneer een blog goed is, kopen...
Waarom ik geen keyword research tools gebruik voor mijn teksten
Er zijn ontelbaar veel keyword research tools. Deze worden meestal gebruikt voor het bepalen van de contentstrategie. Ik krijg vaak de vraag of ik hier bij het schrijven en bedenken van content gebruik van maak. En ik antwoord altijd: nee. Dat levert vaak bijzondere...
Dit is waarom chatbots de gebruiker vooral frustreert
Chatbots zijn ontzettend in opkomst. Met een chatbot automatiseer je een groot deel van je proces. De teksten die geschreven worden voor chatbots, worden ook wel conversational copy of content genoemd. En om die goed te schrijven, moet je écht weten waar je mee bezig...
Hoe overtuig je lezers met het AIDA-model?
Dagelijks zien we gemakkelijk duizenden reclame-uitingen. Geen wonder dat het lastig is om dan op te vallen met jouw bedrijf, dienst of product. Met het AIDA-model val je sneller op en is het gemakkelijker om potentiële klanten te overtuigen. Hoe werkt dit? Wat is het...
Spreek jij op je website de taal van jouw doelgroep?
We onderschatten vaak hoe belangrijk woordkeuze is op je website. Er zijn talloze manieren om iets te omschrijven, maar het is vooral slim om te kiezen voor woorden die jouw doelgroep gebruikt. Dat klinkt misschien logisch, maar wordt veel vaker vergeten dan je...
Het woord no-nonsense is niet zo positief als jij denkt
Met no-nonsense wordt vooral bedoeld dat iemand snel tot de kern komt, zonder poespas. Je zou denken dat het een positief woord is om te gebruiken in jouw teksten of op jouw website. Maar eigenlijk doet het vooral afbreuk aan jouw verhaal en identiteit. Hoe zit dit?...
Hoe haal je gemakkelijk fouten uit je teksten?
Het overkomt de beste: fouten in je teksten. Zelfs een professionele tekstschrijver of copywriter maakt wel eens een foutje. Dat komt omdat je doorgaans gemakkelijk over je eigen fouten leest. Het grote nadeel is echter dat het niet heel professioneel overkomt als er...
4 dingen waar je mee moet stoppen op social media
Social media is een fantastische manier om je bedrijf of product in de spotlight te zetten. Het bereik is immens en als je het goed aanpakt, stijgt de omzet behoorlijk. Maar, er zijn ook dingen die je meer schade toebrengen dan dat het je helpt. En dan is al die inzet...
Hoe schrijf je technische teksten die aantrekkelijk zijn?
Er zijn ontzettend veel prachtige, technische bedrijven. Het probleem is echter dat de gemiddelde lezer er maar weinig van begrijpt. Best vervelend, want je wil juist bij hen interesse opwekken. Hoe schrijf je aantrekkelijke teksten over technische onderwerpen? Hoe...
20 goede onderwerpen voor je zakelijke blog
Wil jij een zakelijke blog, maar ben je bang dat je niet genoeg hebt om over te bloggen? Geen zorgen. Het aantal onderwerpen waar je over kunt schrijven is gigantisch. Om je op weg te helpen heb ik 20 blogonderwerpen voor jouw zakelijke blog op een rij gezet. Een...
Google+ stopt: wat kun jij hiervan leren voor je marketing?
Op 2 april 2019 stopt Google+ en dat heeft voor sommige ondernemers behoorlijke gevolgen. Maar voor iedereen die met content marketing bezig is, valt er een wijze les te leren uit het nieuws dat Google+ straks verleden tijd is. Welke les is dat? Wat is Google+?...